|littleQAISARA|

Wednesday, September 2, 2009

Al-kisah bulan Puasa..

Pejam celik pejam celik dah 12 hari umat Islam berpuasa. Almost 2 weeks da..*pweeeuhhh* cepatnya masa berlalu. So 2 mggu lagi la ek nk raye.. ape raye?? Owhh baju raye haku tak cari lagi.. Tp cuti ari tu sempat la aku rembat spasang bju sara. Kaler pink lagik! Muahahaha.. Tema thn ni pepel.. Harus cari bju pepel nati. Takpe2 sabar... Next week baru ble shopping sakan. Ohh lupakan pasal hal membeli-belah...

Kisah berpuasa.. thn ni posa bertiga. Chop chopp! sara tak puasa hokey. hehe.. Time memcabar skali ialah waktu nk masak & waktu berbuka. Ni kalu time papa sara duty. Anakku ni cepat bosan kalu main sendiri. Nak ade orang melayan dia. Kalu merengek sikit2 aku bole buat tak dgr lagi.. pastu makin kerap plak dia jerit2 sambil menyembamkan muke ke tilam.. dan aku terpaksa la tinggalkan kejap periuk belanga. Penah aku cube masak sambil dukung dia. Akibatnyer..............

aku tersiku botol sos dan jatuh berderai..

@dushhhhh.........


So far kalu papa sara ade, ok la sikit. Aku masak dgn lancar. Aku kalu bole nak masak je hari2. tak berkenan btol beli kat bazar ramadhan. kadang rasa pon ntah pape. Beli kueh TAWAR plak tu. yelah kes takde gule kan skrg.. Hamp@gasss btol!!

Ok nak citer pasal BF plak.

Ni hasil smlm utk 2 kali sesi = 9.5oz


Alhamdulillah setakat ni cukup lagi susu bekalan sara. Walaupon stok frozen tak topup2 lg. tp still bole bagi fresh hari2. Hm aku gundah gulana sebab sara minum sikit sgt just 2 botol (3oz X 2=6oz). Aku selalu bagi 3oz X 4botol tp selalu luak 2 botol je. Makanye sara cam susut sikit. Pengasuh kata sbb dia nk ringankan bdn. dia dh start angkat2 montot. ermm mungkin kot..

terkini: sesi pump pagi ni aku dpt 7oz *kembang idung*

Walaupon dgn pump yang uzur :)

.


.


Aventku dh semakin nazak. star valve dh terkoyak teruk. Dlm 15 minit sesi pump bole dikatakan lbh 10 kali valve ni melompat2. Haihh *lap peluh*.. Setiap kali melompat kne betulkan blk. terpaksa la aku jolok tgn aku dlm tu betulkan blk. Potong mood btol petah lagi time susu tgh mencurah kuar.. tp bole gak dpt 7oz pagi ni. syukur Alhamdulillah..

ku sdg menantikan S3.. patut hari ni sampai. Owhhh.. *air liur meleleh* Opss batal posaaaa oiii......

Thnks to kak Haza. Sila lihat di http://www.srisuri.com/store/. dgn skim kutunya dapatlah aku merasa guna S3 ni. kalu nk bayo cash mmg la tak mampu.


Everything I do, I do it for u mydarling..





P/s: x sah xde gambo budak kenit ni.

No comments: