|littleQAISARA|

Thursday, February 26, 2009

Target!

Lagi dekat nk due, lg byk benda info yg aku dpt.. skrg aku btol² ketagih nk dptkan maklumat pasal Breastfeeding dan juga penggunaan Cloth Diapers. Hari² aku try surf cari info yang bole di guna pakai nati. Aku dh pasang niat nak fully breastfeeding baby aku nati. Moga² air susu aku nati cukup tuk baby. Sememangnya pn susu ibu adalah yang paling terbaik utk baby kita. Allah dh bg kurniaan yg cukup best so kita kne la usaha cmner nk maintain breastfeed.

Aku plan at least 1 year nk fully breastfeed.. insyaAllah. Aku pn dh survey breastpump.. ingt nk beli yg murah² dl.. tp takut nati cepat rosak lak. lgpon byk testi aku bc.. brand pureen or tollyjoy yg harga dlm rm50 cmtu cepat rosak. lgpon perahan susu x bape byk.. Aku dh jatuh hati kt satu breastpump ni 'Avent ISIS Manual Breast Pump' Harga dia dlm rm200 cmtu.. Mmg kalu tgk cam mahal.. tp nk compare susu lembu yg nk kne beli tiap² bln, agak berbaloi beli breastpump ni. Lgpon bole pkai tuk adik² dia plak... hehe...

So far aku bc testi ibu² yg guna pump ni sume kata ok tak saket. susu pn bole dpt byk. insyaAllah aku nk dptkan gak pump ni.. Sume ibu² pn nk yg terbaik utk baby dia. aku pn nk try yg terbaik utk baby aku.

Lagi satu aku berminat utk pakaikan baby aku CD or Cloth Diapers.. tp yang ni kne effort lbh sket sbb nk kne slalu tukar dan of course la kne cuci hari². Ni la cth Cloth diapers tu:

KS 3rd Generation One Size Cloth Diaper (3 pieces = Rm133)

Comel x? hehe.. aku still lg culcalate budget aku. Kalu nk pakai cd ni everyday kne ade sekurang²nya 12 pieces. benda ni bkn kne beli byk trus. utk permulaan mayb bole pkai 3 dulu. Ape yg menariknya cd ni, dia bole laras saiz S, M dan L which mean bole la pkai smpi umo 2thn. Bole diturunkan utk yg 'akan datang' , senang dicuci dan xmencemarkan alam. So compare dgn nk beli dispo diapers selama 2thn mana lg berbaloi? Lu pikirlah sendiri keke...

2 comments:

Anonymous said...

Woot@!~

Yang manual tak berapa rekomen laa. Cari yang ada bateri atau yg guna oulet. Look up brand CARE range price RM190-250. very affordable.

Dekat nak due neh, ko rajin rajin kan massage breast, nanti anak lahir dah boleh start menyusu takyah tunggu 2-3 hari susu nak kuar.

Tapi hati hati massage breast tu .. pasal dia boleh trigger contraction@!~

Lgost said...

tp ji.. avent manual ni aku tgk testi dia paling byk mak² kata ok. rega dia pn ble tahan rm190++. Breast x saket, hasil pn memuaskan.

*massage tu mmg selalu buat pn...wakaka..